Jaki czas temu opisałem promocję Getin Online pod nazwą Aktywna Karta – Szybki Start w której bank za założenie konta i aktywne korzystanie z karty wypłaca premię po 50 zł przez 6 miesięcy. Dostępna jest druga, nieco zmieniona edycja – szczegóły opiszę już niebawem. Jako, że z poprzednio opisanych promocji BZ WBK, Credit Agricole, mBanku, nie mogłem skorzystać oferta Getin Online wydawała się być wprost dla mnie. Dzisiaj chciałbym opisać mojej perypetie związane z promocją Aktywna Karta – Szybki Start.
Same otwarcie konta przebiegło bardzo sprawnie. Złożyłem wniosek na stronie internetowej. Następnego dnia zadzwoniła miła konsultantka i po dwóch dniach zjawił się kurier w kompletem dokumentów i kartą debetową. Następnego dnia zadzwoniła po raz kolejny miła konsultantka i przedstawiła wszystkie najważniejsze zasady promocji, poinformowała o kosztach prowadzenia rachunku i możliwości z nich zwolnienia. Po kolejnym dniu konto było już aktywne. Do całego procesu nie mam zastrzeżeń – wręcz jestem pozytywnie zaskoczony. Jednak później było już gorzej…
Warunki promocji nie wydają się być wygórowane. W pierwszym tygodniu od aktywacji konta trzeba dokonać 3 transakcje, w kolejnych miesiącach po 5 transakcji. Transakcje te muszą zostać w tym czasie rozliczone na koncie. I tutaj zaczęły się schody. Karta miała domyślnie ustawione limity transakcji bezgotówkowych i wypłat w bankomatach na 1 zł. Konto zostało mi aktywowane 27.05.2014 r., tego samego dnia złożyłem dyspozycję zmiany tych limitów przez bankowość internetową. Pojawiła się informacja, że zmiana może trwać do 2 dni roboczych. Kiepsko, ale cierpliwie czekałem i czekałem, i czekałem.
Minął tydzień, ale limity nie zostały zmienione. Telefon na infolinię tak naprawdę nic nie dał. Konsultantka wydała dyspozycję która i tak nie została zrealizowana. Wreszcie 05.06.2014 r. wysłałem wiadomość przez formularz kontaktowy – zostałem poproszony o oddzwonienie i okazało się, że limity zostały jeszcze tego samego dnia zostały zmienione. Zostałem poinformowany też, że mimo wszystko nie tracę możliwości uzyskania premii w kolejnych 5 miesiącach. Ale pierwsza premia nie z mojej winy przepadła. Straciłem dobrą opinię o Getin Online.
Dzisiaj logując się na konto zauważyłem następujący komunikat:
Okazało się, że jednak banki potrafią zachować się jeszcze fair. Zwiększenie czasu na wykonanie pierwszych 3 transakcji do 30 dni to ruch w stronę klienta i przyznanie się do winy. Choć w bankowości internetowej nadal widzę, że moje limity na karcie debetowej wynoszą po 1 zł to wiem, że nie mają one nic wspólnego z prawdą, może poza płatnościami zbliżeniowymi, które na samym początku przy pomocy dziurkacza dezaktywowałem. Nie jest fanem technologii PayPass oraz PayWave, przynajmniej w takim wydaniu jakie proponują nam banki.
Cieszę się, że Getin zachował się w porządku. Chociaż raz…
Nie wiesz może, czy Getin zastosował się już do rekomendacji ZBP, która mówi o możliwości decyzji klienta, czy chce kartę z technologią PayPass/PayWave, czy bez… Lub jeśli bank wydaje tylko takie karty – czy jest opcja zablokowania tej funkcjonalności?
Pozdrawiam serdecznie,
Łukasz
Jeśli chodzi o Getin Online to można zablokować te transakcje – wystarczy telefon na infolinię lub nawet wiadomość przez bankowość internetową. Getin wydaje kartę MasterCard-a, w tutaj wystarczy zrobić dziurkę przy chipie i już po płatnościach zbliżeniowych…